Tworzenie stron internetowych

Wznieś się
ponad konkurencję
z nowoczesną stroną internetową

Tworzenie stron internetowych to nie tylko technologia, to także marketing i komunikacja.



Pomoc

Zanim zamówisz strone internetową - nad czym warto się zastanowić

 

Etap zero czyli koncepcja

Tworzenie stron www to proces złożony i wieloetapowy. Budowę strony, tak jak każde inne przedsięwzięcie należy rozpocząć od gruntownego przemyślenia celów, założeń oraz zadań stawianych przyszłej stronie internetowej.

Zanim zamówisz stronę zastanów się nad odpowiedziami na następujące pytania:


Do czego jest Ci potrzebna strona www?

Czy strona ma jedynie prezentować Twoją firmę lub działalność w internecie i informować o jej istnieniu (jak wizytówka internetowa), czy może ma za zadanie dostarczać wyczerpujących informacji o Twojej ofercie? (strona firmowa z CMSem)

A może potrzebujesz sklepu internetowego bo masz zamiar sprzedawać za pomocą strony www Twoje usługi lub produkty?. Czy też Twoja strona ma zachęcać inwestorów (strona adresowana do odbiorcy instytucjonalnego) lub  przejąć niektóre zadania  ze świata realnego (aplikacja internetowa)?

Jasne określenie oczekiwań stawianych przyszłej stronie www jest niezbędne do stworzenia skutecznego narzędzia marketingowego, jakim zawsze powinna być strona www.



Kto będzie adresatem twojej strony www?

Odpowiedz sobie na pytanie czy Twoja strona www będzie skierowana do osób prywatnych czy do innych firm? Będą to duże firmy czy raczej małe i średnie. Swój przekaz skierujesz do zaawansowanego/wyspecjalizowanego odbiorcy czy też będą to ludzie bez fachowej wiedzy w danym zakresie. I w końcu czy będą ludzie młodzi czy nie.

Określenie potencjalnego odbiorcy jest kluczowe zanim zaczniesz tworzenie stron www. Od odpowiedzi na powyższe pytania zależeć może sposób doboru wizualizacji strony, jej kolorystyki, języka jakim będzie napisana czy nawet rozmiaru czcionki.


Jakie strony www mi się podobają, a jakie nie?

Sprawdź co ma konkurencja, zapamiętaj ciekawe rozwiązania i unikaj elementów lub rozwiązań które uważasz za zbędne czy nietrafione. Nowatorstwo ma swoją wartość, ale także stosowanie sprawdzonych i skutecznych rozwiązań  przynosi pozytywne efekty.



Masz już domenę? Jeśli nie - wybierz dobrą!

Dobra domena to taka, która kojarzy się z twoim biznesem, łatwo daje się zapamiętać, wywiera pozytywne wrażenie, ale także daje się łatwo podyktować np. przez telefon oraz wspiera pozycjonowanie strony.



Jaka będzie przewidywana częstotliwość aktualizacji?


Zastanów się jakie części Twojej przyszłej strony www będą się często zmieniały, a które pozostaną raczej niezmienne. Aktualna zawartość Twojej strony www to sygnał dla jej użytkownika, że poważnie traktujesz kontakty ze swoimi klientami przez internet, a stąd już tylko krok od wrażenia, że poważnie traktujesz swoich klientów w ogóle.

Zadbaj o możliwość aktualizacji przynajmniej tych fragmentów Twojej strony www, które dadzą jej wrażenie świeżości oraz będą mogły wspierać działania marketingowe. Jeśli chcesz mieć  pełną kontrole nad zawartością swojej strony będziesz potrzebował CMSa (Content Management System), pozwalającego na łatwe wprowadzanie zmian w zawartości Twojej strony www.



Jakie narzędzia marketingowo-promocyjne będziesz w stanie skutecznie wykorzystać?

Jeśli posiadasz unikalne informacje lub zasoby jakie mogą zainteresować użytkowników Twojej strony, publikuj je w formie biuletynu - w ten sposób zacieśnisz więź miedzy Twoją firmą a klientem. Jeśli przewidujesz częste zmiany w ofercie lub częste promocje, zadbaj o obecność tzw. Aktualności - narzędzia pozwalającego na publikowanie komunikatów i treść marketingowych na stronie głównej. Pamiętaj także, że wymienione narzędzia mogą sprawić ci więcej szkody niż pożytku, jeśli np. Aktualności będą bardzo nieaktualne, a biuletyn nieciekawy.

To tyle. Na początek powinno wystarczyć. Uzbrojony w odpowiedzi na powyższe pytania będziesz  w stanie bardziej świadomie wybrać agencje internetową, która zbuduje Twoja stronę.

Ostatnia rada: Ze stronami www jest tak jak ze wszystkim - jeśli coś jest zbyt tanie to nie może być zbyt dobre.

 

powrót do wszystkich strony głównej Pomocy
Euforino
Tworzenie stron internetowych
58-105 Świdnica
T: 691 97 77 65
napisz do nas!
Wrocław
Świdnica
Euforino oferuje tworzenie stron www. Wrocław, Świdnica i Wałbrzych to główne miasta w jakich działamy. Projektujemy strony www, materały promocyjne i sklepy.